Podwozie samochodu to element, który ma pośredni kontakt z podłożem w trakcie jazdy. Ze względu na to jest narażone na wpływ wielu negatywnych czynników takich jak woda, śnieg, sól drogowa czy piasek i kamienie. Długotrwały wpływ takiej mieszanki, bez odpowiedniego zabezpieczenia, może prowadzić do powstawania korozji i pogorszenia kondycji samochodu. Konserwacja podwozia to niezwykle ważny element dbania o pojazd, o którym niestety zapomina większość kierowców. Sprawdź, dlaczego to tak ważne i jak wygląda sam proces konserwacji.
Dlaczego konserwacja podwozia jest istotna?
Tak jak wspomnieliśmy, podwozie narażone jest na działanie wielu niesprzyjających czynników zewnętrznych. Wilgoć, wahania temperatury, piach, kamienie, sól drogowa. To tylko kilka przykładów z czym mierzy się na co dzień podwozie każdego samochodu. Wygląd zewnętrzny auta jest ważny dla wielu kierowców. Wiadomo, zadbana karoseria od razu poprawia jego wygląd i sprawia, że auto jest atrakcyjniejsze wizualnie. Jednak to właśnie pod spodem kryją się najważniejsze części od których zależy sprawność mechaniczna naszego pojazdu. I to właśnie o te elementy warto szczególnie zadbać. W przeciwnym wypadku może pojawić się na nich rdza, a to już problem dużo poważniejszy. Szczególnie, kiedy nie zostanie w porę zauważony. Zdecydowanie lepiej więc zapobiegać, niż później borykać się z problemem. Jedynym słusznym rozwiązaniem jest więc konserwacja podwozia.
Jak wygląda proces konserwacji podwozia?
To jak dokładnie przebiegać będzie konserwacja podwozia, zależy przede wszystkim od stanu auta, które trafia na warsztat. Pierwszym etapem są więc oględziny pojazdu, które polegają na określeniu jego stanu technicznego i dobraniu odpowiednich metod oczyszczania. Przed konserwacją konieczne jest bowiem usunięcie zabrudzeń, które powstały podczas jazdy, a także tych pochodzących z ewentualnych wycieków. Specjaliści wykorzystują do tego celu specjalne środki. Jeśli w trakcie oględzin zostanie wykryta korozja, to na tym etapie zostanie usunięta także rdza. Kolejny etap to już właściwa konserwacja. Profesjonaliści muszą na tym etapie dokonać wyboru odpowiedniego środka. Na rynku dostępna jest ich cała masa, a każdy z nich ma nieco inne właściwości, jednak ich działanie jest zbliżone. Chodzi przede wszystkim o utworzeniu na podwoziu dodatkowej powłoki ochronnej, która odporna jest na działanie wody. Dzięki temu, to właśnie powstała powłoka będzie miała bezpośredni kontakt z niesprzyjającymi czynnikami zewnętrznymi, a nie części mechaniczne naszego auta. Taka warstwa ochronna poradzi sobie także z odpryskującym piaskiem i kamieniami.